Elektrobike Testing Vol. 1

post
ebajk1

V záujme neustáleho skvalitňovania a rozširovania našich služieb sme sa rozhodli staviť na pokrok v technológiách elektrobicyklov, a preto sme začali spoluprácu s firmou Svet elektrobicyklov, ktorá je jedným z lídrov na Slovenskom trhu v tomto segmente. Okrem predaja robia tiež prerábky klasických bicyklov na elektropohon, poskytujú testovacie jazdy a celkovo všeobecnú osvetu okolo elektrobicyklov.

V našej práci cyklokuriérov, neustále narážame na limity, ktoré obmedzujú naše možnosti pri doručovaní zásielok. My však na limity nehráme a hľadáme vždy možnosti ako vyriešiť čo najviac prepravných požiadaviek našich klientov. V prvej fáze sme riešili objem a váhu a našimi cargo bicyklami už vieme odviesť náklad až do 250kg. V druhej fáze chceme čo najefektívnejšie pokryť čo najväčšie územie mesta, kde budeme vedieť doručovať zásielky čo najrýchlejšie. A keďže časť Bratislavy je aj značne kopcovitá, dujú tu častokrát silné vetry, rozhodli sme sa pre elektrobicykle, ktorých elektromotor pomáha pri šliapaní práve v týchto kritických momentoch, keď svaly šuhajov už nestíhajú. Začali sme preto postupne testovať rôzne typy ebajkov, niektoré naše cagobiky prerobíme na elektropohon a budeme následne o tom prinášať recenzie a naše postrehy, kde elektropohon význam má, kde nie, aký druh pohonu je najlepší atď.

Prvý testovaný model bol Apache Hawk E5. A prvým testovacím jazdcom, šuhaj Luky. Prečítajte si je ho pohľad na vec.

V prvom rade by som chcel povedať, že som bol skeptický k tejto novinke. Vyskúšal som už jeden viac menej homemade elektrobajk, ale nemalo to žiadnu silu ani výdrž. Doba sa nezastavuje a dostal sa mi pod ruky a pod nohy appache na 29″ kolesách, osadený primerane kvalitnými komponentmi a 250 wattovým motorom Apache Power 8FUN, v zadnom kolese, ktorý so svojimi šiestimi rýchlosťami pri plne nabitej baterke a pohodlnom šliapaní s úsmevom na tvári ide rýchlosťou cca 33km/h čo je na mesto ideálna rýchlosť. Bicykel je určený primárne do terénu a na cross country, ale vďaka veľkým 29″ kolesám je aj v meste veľmi svižný a na Bratislavských rozbitých cestách pomerne pohodlný. Keďže v našej práci musíme neustále zastavovať a znova sa rozbiehať je táto vec priam ideálna, keď tu najťažšiu prácu vždy odmaká elektromotor. Pri tomto type pohonu motor začne zaberať až po nejakom treťom šliapnutí do pedálov, ale potom bike vystrelí tak, že trhnete všetky autá na semafore. Výdrž baterky cca 45 km pri najväčšom móde pomoci a preháňaní sa hore dole po kopcoch síce nie je pre nás úplne postačujúca, ale na bežný hoby výjazd určite áno. Vždy sa však dá baterku hodiť na nabíjačku počas obednej prestávky, alebo použiť menší mód pomoci a dojazd sa zvyšuje. Najviac nám však bicykel pomáha práve v kopcoch, lebo na bežnom cestnom bicykli dosiahnete na rovinke pohodlne porovnateľnú, alebo vyššiu rýchlosť, ale v kopci to nemá konkurenciu. Na hrad s úsmevom, môžete jesť nanuk, bike vás tam vytiahne pri pohodlnom šliapaní rýchlosťou cca 20km/h. Strmšie kopce už nejdú tak rýchlo, ale ani do najstrmšej uličky pod Slavínom, Novosvetskou, alebo Šulekovou, nebol žiadny problém. Bicykel je celkom slušne vyvážený, ale batéria + motor majú svoju váhu čo zistíte najmä vtedy keď sa baterka vybije. Tlačiť 20kg bez pohonu už nie je taká zábava. Keď sú čo len trošku vlhšie cesty bike sa ovláda o niečo horšie a najmä skrz koľajnice môžete ľahko dostať šmyk, to by však vyriešili gumy vhodnejšie do mesta. Mal som tú česť vyskúšať ho aj v teréne a nemôžem povedať krivého slova, bajk sa v teréne rozhodne nestratí a pri stúpaniach je pomoc elektromotora veľmi vítaná. Na 29″ kolesa síce zvyknutý veľmi nie som a touto veľkosťou stráca bike trochu obratnosť, skôr mi vyhovujú 27,5″. Ale inak pomer cena – výkon veľmi dobrý a môžem povedať, že elektrobike je naozaj veľmi návykový.

 

ebike2